finansowanie
Szukaj

Student

W ramach projektu jUŚt transition – Potencjał Uniwersytetu Śląskiego podstawą Sprawiedliwej Transformacji regionu jest rozbudowywana Baza Dobrych Praktykodawców. 

Baza z założenia powstała z myślą o studentach kierunków praktycznych, jednak sukcesywnie jest rozbudowywana o kolejne firmy, które zgłaszają chęć przyjęcia w swoje szeregi praktykantów z kierunków realizowanych na Uniwersytecie Śląskim. Baza zawiera informacje nt. firmy, działów, w których można realizować praktykę, stawianych wymagań, rodzaju praktyk, preferowanego wymiaru czasowego, okresu i miejsca odbywania praktyk.

Baza dostępna jest pod adresem: Praktyki na studiach | Biuro Karier (us.edu.pl)

____________________________________________________________________________________________

ZADANIE 2: Wsparcie biur karier przy uczelniach wyższych.

Planuje się organizację 10 spotkań mentoringowych. Łącznie: 50 SK/SM. Realizacja programu mentoringowego przyczyni się do podniesienia świadomości SK/SM nt. możliwości poznania potencjalnych ścieżek kariery po ukończeniu studiów, jak i komercyjnych możliwości wykorzystania zdobywanej wiedzy, a tym samym przyczyni się do osiągnięcia celu projektu, tj. wzmocnienie potencjału UŚ na rzecz przyszłych kadr regionu. Spotkania mentoringowe to spotkania typu Role Model, czyli spotkania z osobami, które wybory dotyczące ścieżki kariery mają już za sobą, w tym z kobietami zajmującymi stanowiska wpływające na ich rozwój zawodowy.

ZADANIE 3: „Speed Stażing”

Zadanie skierowane jest do wszystkich SK/SM Uniwersytetu Śląskiego, niezależnie od kierunku studiów. Realizacja targów pracy – samodzielna autoprezentacja i zdobycie pierwszego realnego doświadczenia zawodowego w kontaktach biznesowych.

ZADANIE 8: Start ups Mill

Realizacja spotkań tematycznych Start ups Mill przewiduje podniesienie poziomu wiedzy i promocji w zakresie przedsiębiorczości (m.in.z użyciem nowatorskich metod typu karty do gry), procesu ochrony własności intelektualnej, wsparcia współpracy pomiędzy jedn. naukowymi a przedsiębiorcami-tym samym przyczyni się do osiągnięcia celu projektu, tj. wzmocnienie potencjału UŚ. Start ups Mill to spotkania tematyczne w formule hybrydowej-Mentor Club, mające na celu rozwój SK/SM, wsparcie współpracy między jednostkami naukowymi a przedsiębiorcami w zakresie innowacji i transferu technologii, promocję idei przedsiębiorczości akademickiej UŚ oraz podniesienie atrakcyjności UŚ.

ZADANIE 9: SPIN Business Accelerator

Zadanie skierowane jest do SK/SM Uniwersytetu Śląskiego, z Wydziału: Nauk Przyrodniczych, Nauk Ścisłych i Technicznych, Sztuki i Nauk o Edukacji, Nauk Społecznych, Humanistycznego, Prawa i Administracji; która zamieszkuje i/lub uczy się na obszarze jednego z 7 podregionów województwa śląskiego określonych w Terytorialnym Planie Sprawiedliwej Transformacji; dodatkowe punkty otrzymają osoby uczące się na kierunkach związanych z tzw. zielonymi i cyfrowymi kompetencjami. Pierwszeństwo w otrzymaniu wsparcia (dodatkowe punkty) otrzymają studenci związani z Wydziałem Nauk Przyrodniczych lub Wydziałem Nauk Ścisłych i Technicznych.

ZADANIE 13: Rozwój współpracy z biznesem, praktyki, staże w celu uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej

Grupa docelowa objętą wsparciem, to studenci/tki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W ramach zadania planuje się organizację:
– staży dla 20 SK/SM na kierunku Inżynieria Zagrożeń Środowiskowych,
– warsztatów typu Game Jam, tj. metodą interdyscyplinarnej praktycznej nauki zawodu 4 edycje warsztatów, każde dla grupy ok. 70 studentów/ek,
– 4 wyjazdowych praktyk w teren dla 30 studentów/ek na jeden wyjazd związanych z projektowaniem gier.
Staże dla studentów/studentek na kierunku Inżynieria Zagrożeń Środowiskowych: Zakłada się, że staże trwać będą 8 miesięcy, po 2 dni w tygodniu, a czas praktyki to 6 h dziennie min. 160h/os. Zakłada się że staż odbędzie 20 studentów/tek.
Warsztaty Game Jam: Każde trwające 48h = 4 dni Planowane są 4 edycje warsztatów, które zrealizowane zostaną w latach 2024-2026, każde dla grupy ok. 70 studentów.
Praktyki dla studentów związane z projektowaniem gier: 4 wyjazdowe praktyki w teren dla 30 studentów/ek na jeden wyjazd. Każdy z wyjazdów będzie trwał 3 dni po 6-8h praktyk. Podczas wyjazdów studenci będą zbierać referencje, szkice, zdjęcia itp. o terenie/obiekcie, co będzie stanowić inspirację i podstawę stworzenia gier.