finansowanie
Szukaj

Nabór na szkolenie „Moderator Design Thinking” dla kadry dydaktycznej i badawczo-dydaktycznej

OGŁOSZENIE O NABORZE

Kandydatów na uczestników szkolenia „Moderator Design Thinking”

w ramach projektu „jUŚt transition – Potencjał Uniwersytetu Śląskiego podstawą Sprawiedliwej Transformacji regionu” – FESL.10.25-IZ.01-0369/23-00.

Biuro ds. Projektów Ogólnouczelnianych ogłasza nabór na szkolenie „Moderator Design Thinking” (24 godzinne) dla kadry dydaktycznej, oraz badawczo-dydaktycznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, które odbędzie się w dniach:

– dzień 1:  18 października 2024 r.,

– dzień 2:  31 października 2024 r.,

– dzień 3:  15 listopada 2024 r.

w godzinach 09:00-15:30

w sali na ul. Bankowej 14 w Katowicach.

NABÓR ODBĘDZIE SIĘ W DNIACH 24 września –  07 października 2024 r.

Uczestnikiem szkolenia może być pracownik dydaktyczny oraz badawczo-dydaktyczny, który:

– w wyznaczonym terminie przekaże osobiście, pocztą tradycyjną, lub wewnątrzuczelnianą do Biura ds. Projektów Ogólnouczelnianych (Rektorat pokój 2.7) komplet oryginałów dokumentów* (dokumenty niekompletne nie będą rozpatrywane). UWAGA! W załączniku nr 9 wymagany jest podpis bezpośredniego przełożonego (Dziekan, lub Dyrektor Instytutu, lub Dyrektor kierunku). Jeśli uzyskanie podpisu Przełożonego na dokumencie w terminie rekrutacji nie jest możliwe, prosimy o przekierowanie maila ze zgodą bezpośredniego przełożonego na udział w szkoleniu na adres: just.fesl@us.edu.pl

Komplet dokumentów zawiera:

Załącznik nr 1 Formularz zgłoszeniowy dla kadry dydaktycznej UŚ(pdf, 251kb, pl)

Załącznik nr 5: Formularz klauzuli informacyjnej Instytucji Zarządzającej FESL 2021-2027(pdf, 228kb, pl)

Załącznik nr 6: Formularz klauzuli informacyjnej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach(pdf, 218kb, pl)

Załącznik nr 7: Formularz osobowy uczestnika projektu(pdf, 246kb, pl)

Załącznik nr 8: Deklaracja uczestnictwa w Projekcie(pdf, 225kb, pl)

Załącznik nr 9: Karta wyboru formy wsparcia dla kadry dydaktycznej(pdf, 218kb, pl)

Wszystkie załączniki  przeznaczone są do wypełnienia tradycyjnego (papierowego) i w przypadku problemów z ich wypełnieniem/ szczególnych potrzeb zapraszamy do Biura Projektu – pokój 2.7, II piętro, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, gdzie można uzyskać asystę przy ich wypełnieniu.

W przypadku zakwalifikowania do udziału w szkoleniu, prosimy również o zgłaszanie do Biura Projektu – pokój 2.7, II piętro, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice just.fesl@us.edu.pl specjalnych potrzeb wynikających z niepełnosprawności.

Rekrutacja odbędzie się na podstawie Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „jUŚt transition – Potencjał Uniwersytetu Śląskiego podstawą Sprawiedliwej Transformacji regionu” – zarządzenie nr 124/2024 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dniach 28 sierpnia 2024 roku. 

UWAGA! Dokumenty muszą zawierać potwierdzenie działu spraw osobowych i socjalnych w zał. nr 1 i 9.

Nauczyciele/lki UŚ uczestniczący w szkoleniu nabędą wiedzę i umiejętności z zakresu wykorzystania innowacyjnej metody DT w pracy ze studentami i otoczeniem uczelni, co pozwoli na wdrożenie innowacyjnych metod i narzędzi rozwiązywania realnych problemów. Pracownik uzyska kompetencje do prowadzenia warsztatów i procesów metodą design thinking. Uniwersytet i otoczenie współpracujące z uniwersytetem zyska inspiratorów zmian w instytucji, moderatorów procesów i projektów opartych na skutecznej metodzie Design Thinking, przygotowanie liderów zespołów projektowych.

Design thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów (towarów i usług) w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb ich użytkowników. Pozwala także na zobaczenie nowych kierunków rozwoju istniejących już produktów.

Etapy działań: 1. Empatyzacja 2. Definiowanie problemów 3. Ideacja 4. Prototypowanie 5. Testowanie

Design Thinking jest metodologią pracy o charakterze badawczo-twórczym, która daje narzędzia do poznania osób i ich aktualnych potrzeb w pogłębiony sposób. Szkolenie ma mieć charakter praktyczny.

W przypadku wystąpienia bądź zaistnienia jakichkolwiek dyskryminacji lub zdarzeń ograniczających dostęp do projektu, każda osoba uczestnicząca w projekcie (każdy kandydat) może zwrócić się do:

  1. Koordynatora ds. dostępności
  2. Komisji ds. Równości i Różnorodności UŚ
  3. Rzecznika praw i wartości akademickich
  4. Rzecznika praw studenta i doktoranta